Kadıköy Şifa Sağlık Grubu operasyonel başarıyı Kora ile yakaladı

KADIKÖY ŞİFA SAĞLIK GRUBU HAKKINDA

Grup, 1976 yılında İstanbul Anadolu Yakası’nın ilk özel hastanesi olarak kurulan KadıköyŞifa Kadıköy Hastanesi’nin ardından 2003 yılında Suadiye Polikliniği, 2010 yılında da 87 yatak kapasiteli Ataşehir Hastanesi’ni hizmete açarak bugünkü büyüklüğüne ulaştı. 34 yıllık deneyimini ve bilgi birikimini, sürekli yenilenen teknolojisi, uzman tıbbi ve idari kadrosu ile güçlendiren KadıköyŞifa Sağlık Grubu, üç hizmet noktasında şu alanlarda hizmet veriyor: Kadın sağlığı, çocuk sağlığı; acil servis ve ambulans; ağız ve diş sağlığı; anestezi ve reanimasyon; beslenme ve diyet; beyin, omurilik ve sinir cerrahisi; dermatoloji, kulak-burun-boğaz, dahiliye, göz hastalıkları, nöroloji, psikiyatri, göğüs hastalıkları, genel cerrahi, kardiyoloji; ortopedi ve travmatoloji; plastik ve rekonstrüktif cerrahi; üroloji, erişkin ve yeni doğan yoğun bakım üniteleri, medikal estetik, tüp bebek merkezi, laboratuvar ve radyoloji.

sifa1

Soldan Sağa Noyan Kaan Süslü / Teknik Danışman – Kora
Berna Denizer / Bilgi Sistemleri Müdürü – KadıköyŞifa Hastaneleri
Gürhan Taşkaya / Teknoloji Satış Yöneticisi – Oracle
Gonca Soysal / Satış ve Pazarlama Yöneticisi – Kora
Kenan Pamuk / Uzman Teknik Danışman – Kora

sifa2Operasyonel sistemlerinde Kora’nın sunduğu çözümleri tercih eden KadıköyŞifa Sağlık Grubu, Oracle’ın Veri Tabanı, İş Zekâsı, Veri Ambarı ve Apex (Htmldb) ürünleri ile verilerine artık son derece hızlı ve kolay şekilde ulaşıyor. Projeyi hayata geçirdikten sonra verilerimizi tek bir kaynakta toplayarak veri bütünlüğünü sağladık. Böylece raporlarımız daha tutarlı bir hale geldi. Ayrıca kullanıcılar eskiden çok uzun sürelerde ulaştıkları raporlara artık oldukça hızlı bir şekilde ulaşabiliyorlar. Artık özet bilgiden detaya giden rapor formatlarına sahibiz. Raporların görsel temalarla desteklenmesi, bazı ölçümlerin anlaşılmasını daha da kolay hale getirdi. Bugün kullanıcılar artık rahatlıkla kendi raporlarını oluşturabiliyorlar. Elimizdeki verileri ölçümleyebileceğimiz ve yönetebileceğimiz çok önemli bir ürün kazandık.

BERNA DENİZER
Bilgi Sistemleri Müdürü / Kadıköy Şifa Hastaneleri

sifa3Görüşmelerimiz sırasında, doğru bilgiye hızlı şekilde erişebilmenin, sağlık hizmetlerinin en iyi şekilde sunulmasında ve birtakım yönetimsel kararların alınmasında ne kadar önemli olduğunu anladık. Bunun sonucunda proje kapsamında Oracle Business Intelligence SE1, Oracle Veri Tabanı 10g, Oracle Warehouse Builder ve Oracle Apex (Htmldb) kullandık. Böylece KadıköyŞifa Hastaneleri, operasyonel veri tabanından ve/veya dış kaynaklı herhangi bir veri kaynağından gelen verileri anlaşılabilir ve yönetilebilir bilgiye kolay ve hızlı bir şekilde dönüştürmeye başladı.

KENAN PAMUK
Uzman Teknik Danışman / Kora

 

PROJEDE KULLANILAN ÜRÜNLER

İş hayatındaki rekabet ortamına ayak uydurmak için artık bilgiyi en kolay yoldan ve en hızlı şekilde ulaşmak, sonra da o bilgiyi en verimli şekilde kullanmak zorunlu bir hal aldı. KadıköyŞifa Sağlık Grubu da Bilişim Teknolojileri (BT) konusuna yaklaşımını ve bu alanda geleceğe dair tüm planlarını bu bakış açısı ile geliştiren bir kurum. Günümüzde bilgiye sahip olmak kadar o bilginin nasıl kullanılacağının da son derece önemli olduğunu düşünen bir yönetim anlayışları var. KadıköyŞifa Sağlık Grubu Bilgi Sistemleri Müdürü Berna Denizer bu yaklaşımlarını pratiğe de döktüklerini ve hastane bilgi yönetiminde tam entegre hastane otomasyonundan faydalandıklarını belirtiyor.

Nasıl bir Bilişim Teknolojileri (BT) altyapısına sahipsiniz ve hangi platformları kullanıyorsunuz? Altyapınız üzerinde hangi uygulamalar çalışıyor ve bunlar iş birimlerine nasıl servis sağlıyor?

BERNA DENİZER: Kullanmakta olduğumuz tam donanımlı Hastane Bilgi Yönetim Sistemi, hastalarımızın hastaneye kabulünden taburcu oldukları ana kadar yapılan tüm işlemlerinin kayıt altına alınmasına olanak tanır. Bu, aynı zamanda tüm medikal, finansal ve yönetimsel modüllerin ve süreçlerin takip edilmesini kolaylaştıran tam entegre bir sistemdir. Yeni şubelerin de hizmete girmesi ile birlikte zaman içinde hem yazılım hem de donanım anlamında birtakım kapasite ve altyapı iyileştirmelerine gittik. Amacımız, merkezi bir ağ altında toplanan işlemciler ile tüm kullanıcılara daha kolay ve hızlı bir sistem sağlamak. Bilgisayarlarda, sunucularda, yazıcılarda ve diğer tüm cihazlarda, çalışanların halledemediği sorunlar her zaman oluyor. Bu nedenle, BT departmanına gelen taleplerin iyi analiz edilip, değerlendirilmesi ve yaşanan sorunun hızlı, ama kalıcı bir şekilde çözülmesi gerekiyor. Bize gelen talepler kayıt altına alınıyor ve BT çalışanlarının çalışma çizelgeleri, performansları ve tedarikler için yaptıkları tüm harcamalar maliyetlendiriliyor. Hedefimiz, tüm kaynakları tam ve etkin bir şekilde kullanmak. Bir işi yaparken, diğer taraftan da yapmadığımız daha büyük işin maliyetini bilmek ve kontrol etmek gerekir. Bunu yapabilmek için de kayıt altına aldığımız birçok veriyi iyi analiz etmek ve değerlendirmek zorundayız. Kurum içerisinde uygun platformu kurmadan, diğer departmanların iş yapış şekillerini belirleyici kararlar aldıramazsınız. Bu nedenle, BT altyapısının sürdürülebilir olması, mevcut sistemin güncellenebilir ve geliştirilebilir olması ile doğrudan alakalıdır. Hastane Bilgi Yönetim Sistemi’nde toplanan verileri yorumlamak, karar alınmasına yönelik stratejiler oluşturup bilgiye dönüştürmek, kıyaslama yapmak ve hızlı raporlar sunabilmek gerekir. Bundan bir sonraki aşamada hedefimiz, oluşturulan raporların yetki dâhilinde kurum içinde yaygınlaştırılması ve kolay erişilebilir olmasını sağlamak; hasta ve hasta yakınlarına, çağdaş, güvenilir ve kaliteli bir sağlık hizmeti sunmaktır. KadıköyŞifa Sağlık Grubu olarak, hasta memnuniyeti ve sağlıkta geleneksel kalite anlayışıyla bu hizmetleri verirken en büyük yardımcımız, kullandığımız ileri teknolojik donanıma sahip imkânlardır.

Proje öncesi ihtiyaçlarınız nelerdi? Ne tür sorunlara çözüm arıyordunuz?

BERNA DENİZER: Proje hayata geçirilmeden önce hastanenin operasyonel sistemlerindeki veriler Hastane Bilgi Yönetim Sistemi Veri Tabanı, Excel, XML gibi farklı formlarda dağınık bir şekilde tutuluyordu. Farklı kaynaklarda, hatta farklı lokasyonlarda tutulan bu verileri bir araya getirerek raporlama yapmak son derece güçtü ve zaman zaman sorunlara yol açıyordu. Bu durum bize ekstra zaman ve iş yükü getiriyordu. Sağlık sektöründe hizmet verdiğimiz için, verilerimizin boyutları çok hızlı büyüyor ve mevcut sistemlerde hızlı raporlama yapabilmek giderek güçleşiyordu. En önemli hedefimiz; operasyonel sistemlerdeki ham verinin, tüm karar destek birimlerimize katma değer sağlayacak anlamlı, ölçülebilir ve yönetilebilir veri haline dönüşmesini sağlamaktı. Bu nedenle, diğer bilgi sistemleri ile entegre çalışabilecek, ihtiyaç duyulan bilgilere tek bir kaynaktan ulaşabilmeyi sağlayan bir çözüm arayışına giriştik.

Bu ihtiyaçları çözmek için nasıl bir hazırlık süreci yaşandı? Hangi teknolojilerin kullanılacağına ve Kora ile çalışmaya nasıl karar verdiniz?

BERNA DENİZER: Sorunun nerede olduğunu bulmak, çözüme doğru atılan en büyük adım bizim için. Kendi bünyemizde yaptığımız değerlendirme, dışarıdan firmaların çözümleri üzerinde yaptığımız araştırma ve incelemeler sonucunda, operasyonel sistemlerimizi bir “Veri Ambarı-İş Zekâsı Projesi” ile desteklemeye karar verdik. Bu kapsamda yaptığımız araştırmalar, gerek iş tecrübesi, gerek referansları, gerekse müşteri odaklı bir firma olması nedeniyle Kora’yı tercih etmemize neden oldu. Kora bize, Oracle’ın teknoloji ürün ailesinden Oracle Veri Ambarı, Oracle İş Zekâsı Ürünleri ve Web üzerinden yazılım geliştirme aracı olan Apex (Htmldb) ürününü önerdi. Bu ürünleri incelediğimizde, bizim taleplerimizle birebir örtüştüklerini ve son kullanıcılarımızın rahatça kullanabileceği yapıda olduklarını gördük.

Neden Oracle teknolojilerini tercih ettiniz?

BERNA DENİZER: Uzun yıllardır operasyonel sistemlerimizde Oracle teknolojilerini kullanıyor ve bu alanda çok ciddi yatırımlar yapıyorduk. Ayrıca hem iş ortağımız Kora’nın bize önerdiği Oracle ürünlerinin avantajlarından faydalanmak hem de alışkın olduğumuz ve memnun kaldığımız teknolojileri kullanmaya devam etmek istediğimiz için Oracle teknolojilerini tercih ettik. Bu sayede, ürünlerin entegrasyon avantajlarının yanı sıra ekibimizin Oracle deneyiminden de faydalanmak istedik. Tabii maliyet avantajları da bu seçimde rol oynayan etmenlerden biriydi.

Proje sonrasında elde ettiğiniz iş ve BT faydaları neler oldu? Ölçümleyebildiğiniz verimlilik, maliyet ve kar avantajları oldu mu?

BERNA DENİZER: Proje ile ilgili son derece olumlu geri bildirimler alıyoruz ve geleceğe yönelik daha da olumlu beklentiler içindeyiz. Artık dağınık halde bulunan ham veriler üzerinde, uzun zaman alan çalışmalar yaparak oluşturduğumuz; Doktor Performans Ölçümleri, Hasta Sadakat Analizleri, Mizan ve Hastane Gelir Gider Raporları, Kâr-Zarar Oranları, Yatak ve Ameliyathane Doluluk Oranları, Şube ve Branş Bazında Ciro Raporları, Kalite Performans Raporları, Maliyet Ölçümleri ve Finansal Analiz Raporları, Hasta Takibi, Hasta Profil Analizi ve Personel Performans Ölçümleri gibi anlamlı ve yönetilebilir raporlara sahibiz. Bu raporlar bize, hem hastalarımıza daha iyi hizmet verme hem de verimliliğimizi daha üst seviyelere taşıma anlamında çok önemli bilgiler sunuyor. Bu bilgileri analiz ederek, geleceğe yönelik iyileştirmelerimizde kullanıyoruz. Yeni verilerle sürekli güncellenen ve gelişen bu proje sayesinde, kullanım bazında da pozitif değişimler yaşadık. Öncelikle, verilerimizi tek bir kaynakta toplayarak veri bütünlüğünü sağladık. Böylece raporlarımız daha tutarlı bir hale geldi. Ayrıca kullanıcılar eskiden çok uzun sürelerde ulaştıkları raporlara artık oldukça hızlı bir şekilde ulaşabiliyorlar. Bunların yanı sıra, özet bilgiden detaya giden rapor formatlarına sahibiz. Raporların görsel temalarla desteklenmesi, bazı ölçümlerin anlaşılmasını daha da kolay hale getirdi. Bugün kullanıcılar artık rahatlıkla kendi raporlarını oluşturabiliyorlar. Proje sonrasında Kadıköy Şifa Sağlık Grubu, elindeki verileri ölçümleyebileceği ve yönetebileceği çok önemli bir ürün kazandı. Bilgi birikimini ve tecrübesini bizimle paylaşan Kora ile çalıştığımız için ve Oracle teknolojilerini tercih ettiğimiz için son derece memnunuz.

Projenin uygulanması sürecinde Kadıköy Şifa Sağlık Grubu’na hangi Oracle ürünlerini sundunuz? Bu ürünlere nasıl karar verdiniz?

KENAN PAMUK: Kora olarak, KadıköyŞifa Sağlık Grubu ile görüşmeye başladığımızda, hastanenin hızlı raporlama yapabilme ve bunu yönetim ile en hızlı ve en doğru şekilde paylaşmaya ihtiyacı olduğunu gözlemledik. İki firma arasındaki görüşmeler devam ettikçe, doğru bilgiye hızlı şekilde erişebilmenin, sağlık hizmetlerinin en iyi şekilde sunulmasında ve birtakım yönetimsel kararların alınmasında ne kadar önemli olduğunu anladık. Bunun sonucunda proje kapsamında Oracle Business Intelligence SE1, Oracle Veri Tabanı 10g, Oracle Warehouse Builder ve Oracle Apex (Htmldb) kullandık. Böylece KadıköyŞifa Sağlık Grubu, operasyonel veri tabanından ve/veya dış kaynaklı herhangi bir veri kaynağından gelen verileri anlaşılabilir ve yönetilebilir bilgiye kolay ve hızlı bir şekilde dönüştürmeye başladı.

Birlikte çalışmayı düşündüğünüz başka projeler var mı?

GONCA SOYSAL: KadıköyŞifa Sağlık Grubu’nun yöneticileri ile çok uyumlu bir çalışma programı yürüttük ve bu uyumu müşterilere değer katacak diğer projelerle sürdürmeyi hedefliyoruz. Ben bundan sonra birlikte çalışmayı düşündüğümüz projelerden önce, bu projeye büyük emek veren KadıköyŞifa Sağlık Grubu BT Uzmanı Ömer Özdemir’e ve Kora Teknik Danışmanı Noyan Kaan Süslü’ye teşekkür etmek istiyorum.

Oracle’ın uçdan uca her çözümünün birbiriyle entegre şekilde çalışıyor olması, yeni projelerde daha hızlı ilerlememizi ve zengin ürün yelpazemiz ile en iyi teknolojiyi minimum maliyetlerde sunmamızı sağlıyor. Bu da teknoloji iş ortağı olarak seçtikleri bize, yani Kora’ya olan güveni artırıyor. Bu uyum ve güven çerçevesinde, müşterimizin ihtiyaçları doğrultusunda Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ve Bütçeleme ile ilgili yeni projeleri yol haritamız içine aldık.

Projenin Oracle açısından önemi nedir? Projeyi değerlendirir misiniz?

GÜRHAN TAŞKAYA: Sağlık sektörüne baktığımızda 800’den fazla devlet hastanesinin, üniversite hastanesinin ve özel hastanenin Oracle ürünlerini aktif bir şekilde kullandığını görüyoruz. Sağlık sektörü Oracle için stratejik anlamda büyük önem taşıyan ve bu doğrultuda yatırımlarımızı artırarak devam ettirdiğimiz sektörlerin başında geliyor. Sağlık sektörünün ihtiyaç duyduğu çözümleri anlayabilmek, hızlı, verimli ve güvenilir çözümler üretebilmek adına, global endüstri bilgimizi ve proje deneyimlerimizi müşterilerimiz ve iş ortaklarımızla paylaşıyoruz. Bu paylaşımla beraber, Kora gibi yetkin iş ortaklarımız ile başarılı projelere imza atarak, sektördeki lider rolümüzü pekiştirme ve müşterilerimiz için sağladığımız katma değeri gösterme şansını bulabiliyoruz. Özel sağlık sektörünün önemli oyuncularından olan KadıköyŞifa Sağlık Grubu ile gerçekleştirmiş olduğumuz iş zekâsı projesi, bu açıdan Oracle için büyük önem taşıyor. Hastanelerdeki veri yükünün hızlı bir şekilde artarak devam etmesi, hızlı ve etkin raporlama ihtiyacını da beraberinde getiriyor. Bu projede, artan raporlama ihtiyaç ve kabiliyetlerine çözüm sağlamanın yanı sıra, üst yönetime karar destek amacıyla bilgi sunmayı hedefleyen bir “kurumsal zekâ platformu” oluşturarak, hastane yönetiminin stratejik kararlar alacağı süreçlerde Oracle ürünlerinin destek rolü oynamasını amaçladık. Projenin hayata geçirilmesi sürecinde, KadıköyŞifa Sağlık Grubu hem vizyoner bakış açısıyla hem de bu bakış açısını hayata geçiren uzman teknik ekibiyle bize çok destek oldu. KadıköyŞifa Sağlık Grubu ekibine, bize rahat ve keyifli bir çalışma ortamı sundukları için çok teşekkür ediyorum.

Projede kullanılan Oracle teknolojileri hakkında bilgi verebilirsiniz?

GÜRHAN TAŞKAYA: Bu projede Oracle’ın kurumsal firmalar için iş zekâsı çözümü olan Oracle Business Intelligence ürünleri kullanıldı. Bu ürün ailesi, tüm iş zekâsı problemlerine çözüm sunabilecek ve yeni gelişmekte olan iş zekâsı uygulama ihtiyaçlarının tümüne cevap verebilecek özelliklere sahip. Oracle iş zekâsı ürünleri, kullanıcılara, şirket içerisindeki tüm verilere erişme, bunları yorumlama, tespitler yapma, değerlendirme ve düzeltme olanağı sağlayan araçları ve teknolojiyi sunuyor.